זר בארץ ירוקה – מרקם הוצאה לאור

זר בארץ ירוקה

זר בארץ ירוקה
אורן בראון
A Stranger in a Green Land
Oren Bar On
פרטי ההוצאה:
מס' עמודים: 224
שנת הוצאה: 2022
מחיר קטלוגי: 94₪
מחיר שלנו: 84₪
הוסף לסל

מאות שנים לאחר שכדור הארץ נחרב במלחמות ובשרשרת אסונות אקולוגיים, מתקיימת האנושות בערי רחף שנבנו בשכבות האטמוספירה העליונות שלו. תושביהן מכורים לחיי תענוגות נצחיים וחסרי דאגות, שבויים בכבלי הנוחות שמייצרת עבורם בינה מלאכותית השולטת כליל בחייהם. תחתם משתרעת הארץ. על אף הצמחייה העבותה הנראית בבירור על פניה, מורים הנתונים שהיא רעילה עד כדי שלא ייתכנו בה חיים. כאשר הארלאן, טכנאי מסוּר בן 183, מגלה שחייו נתונים בסכנה מיידית, הוא בוחר בנתיב המילוט היחיד הפתוח בפניו ונופל בצניחה חופשית אל פני כדור הארץ. שם, בתום מסע הישרדות, מגלה עצמה בפניו תרבות אנושית שונה בתכלית מזו שלתוכה נולד. ובעוד אנשים אלה נדמים בעיניו פרימיטיביים וחייהם פשוטים מאוד, תודעתם ערה וחופשית. הוא מתמסר לתהליך חניכה שמציעה לו נציגת אותה תרבות עילאית, ובהדרגה נחשפות בפניו אמיתות שלא יכול היה לשער בדבר העבדוּת האכזרית שלתוכה נולד, כוחה הלא מוגבל של התודעה האנושית והמציאות עצמה.

זר בארץ ירוקה מיטיב לשרטט בפני הקורא את מהלכו של מסע יקיצה רוחני, ומעלה שאלות נוקבות בדבר עתידו של המין האנושי. כאשר אוטופיה מתגלה כדיסטופיה ודיסטופיה מתגלה כאוטופיה, היכן נמצא שביל הזהב שבו מיועדת האנושות ללכת? האם פיתוח אמצעים טכנולוגיים כבירים, שליטה מוחלטת בגוף האנושי וכיבוש קצוות הגלקסיה הוא יעדה האמיתי? או שמא מכילה התודעה עצמה את כל אלו, בעוד החיים נעים ממחזור אחד למשנהו? ואם הראשון מסתיים בשעבוד לבינה מלאכותית שפיתחו בני האדם עצמם, מהם גבולות הנתיב השני? ומה הסיכוי לכך ששני הקטבים יצליחו להיטמע זה בזה ולהביא את האנושות למדרגת התפתחות חדשה, גבוהה הרבה מכפי שאנו מסוגלים לשער?

זהו ספרו הראשון של אורן בראון, חוקר קבלה ותורות הנסתר, תרבויות עתיקות ומבנה הנפש האנושית, מנחה שחזור גלגולים ומסעות מרחיבי תודעה.