קטעים מתוך הספר – יצירת מציאות – מרקם הוצאה לאור

קטעים מתוך הספר – יצירת מציאות

יצירה מתוך כוונה מודעת או שלא במתכוון

כשם שאין סוף לחיים, כך אין סוף לצמיחה, שכן הן הצמיחה והן החיים נצחיים או נמשכים לעד. ולמרות שלהתנסות פיסית יש התחלה וסוף מוגדרים, הרי שסיומה בוודאי אינו סיום החיים – וגם אינו סיום הצמיחה.

אמנם כל התנסות בחיים היא התנסות בצמיחה, אולם החיים הפיסיים נותנים הזדמנות לסוג מסוים של צמיחה שאפשרית אך ורק באמצעות החוויה הפיסית. זו בדיוק הסיבה שכל אחד מכם, הנמצא בהתגשמות, התכוון, רצה ובחר לקחת חלק בהתנסות הזו.

כאשר קיבלתם את ההחלטה לבוא ולהתנסות כאן, התכוונתם להבין באמצעות תהליך החיים הפיסי את תהליך היצירה – כדי שתוכלו ליצור במתכוון את מה שאתם בוחרים במהלך התנסותכם. זוהי כוונתכם העיקרית בעת שאתם חיים כעת בתקופה זו. ומכיוון שכוונה זו כה חשובה בעיניכם, אנו נמצאים איתכם בקשר כדי לעורר בכם מחשבה באשר להבנה וליישום שלתהליך היצירה מתוך כוונה.

נתחיל בכך שנסביר לכם כי אתם היוצרים של כל מה שקורה בכל התנסות החיים שלכם.

מכיוון שאתם ממוקדים כעת בחוויה הפיסית, נדבר על תהליך היצירה כפי שהוא מיושם בחיים האלה שבהם אתם לוקחים חלק.

אתם יוצרים את ההתנסות שלכם באמצעות המחשבות שלכםכל מחשבה שאתם חושבים מולידה יצירה. המחשבות שאתם חושבים, הנוגעות לדברים שאתם רוצים, מניעות לפעולה את היצירה, ומביאות בסופו של דבר למימוש של מה שאתם רוצים. ובאותו האופן, המחשבות שאתם חושבים על דברים שאינכם רוצים בהם, מניעות לפעולה את היצירה, ובסופו של דבר מביאות למימוש של מה שאתם לא רוצים.

בין שהמחשבות שלכם הן בכיוון הרצוי לכם – על מה שמלהיב אתכם או נעים לכם, ובין שהן בכיוון שאינו רצוי לכם – על מה שאתם פוחדים ממנו או שאינו נעים לכם, לכל מחשבה יש כוח יצירה.

כשתתבוננו בניסיונות החיים שלכם ותנתחו אותם מתוך השקפה זו, תוכלו להיווכח מייד, כיצד קרה שחוויתם בעבר, ואתם חווים בהווה, את מה שמשכתם אל תוך החוויה שלכם באמצעות המחשבה.

בכל מחשבה טמונה עוצמה, וכל מחשבה שעולה בדעתכם לעתים קרובות, גם ללא נוכחותו של רגש עז, תבוא בסופו של דבר לידי ביטוי פיסי ממשי – אולם לא כל המחשבות הן שוות-ערך ביכולתן ליצור או במהירות שבה הן מתגשמות.

המחשבות שאתם מעלים בשילוב עם רגשות עזים הן אלה בעלות העוצמה הרבה ביותר. וזאת בין שהן חיוביות – בכיוון של מה שרצוי לכם – וקשורות ברגשות חיוביים, ובין שהן שליליות – בכיוון של מה שאינו רצוי לכם – וקשורות ברגשות שליליים. רגש עז הוא סימן לכך שאתם מביאים את הדבר שאתם חושבים עליו לכדי מימוש פיסי במהירות רבה. כל מחשבה שעולה בכם לעתים קרובות, גם ללא נוכחות רגש עז, תבוא, בסופו של דבר, לידי ביטוי פיסי או מימוש.

נסכם חלק זה של תהליך היצירה: הבינו שכל המחשבות יוצרות – וככל שרבה נוכחות הרגש בעת שהמחשבה מוּנַעַת לפעולה, היצירה תתרחש מהר יותר; כאשר מחשבה העולה בתדירות גבוהה מקבלת כיוון ואינה מופרעת על-ידי מחשבה שלילית, היצירה, במוקדם או במאוחר, ודאית.

כשתבינו לאשורו את מה שקראתם זה עתה, יהיה לכם ברור מאוד כיצד משכתם אליכם את התנסות החיים הנוכחית, וכשתתבוננו בעבר ותיזָכרו במה שיצרתם, תכירו בכך שכל זה, ללא יוצא מן הכלל, נגרם כתוצאה מהמחשבות שלכם.

כשאתם מחליטים שאתם רוצים דבר כלשהו ומתמקדים בו באופן מודע ומכוּון – זוהי יצירה במיטבה. אולם, כאשר אתם חושבים על מה שאינכם רוצים בו, ובכל זאת יוצרים אותו – זוהי יצירה שלא במתכוון.

אנחנו כותבים ספר זה בהתלהבות רבה, מכיוון שמזווית הראייה שלנו אנו רואים כי רובכם, הנמצאים בתקופה זו בהתגשמות פיסית על כוכב הלכת ארץ, יוצרים שלא במתכוון. אינכם יוצרים מתוך כוונה מחושבת ומודעת. שאיפתנו היא לעורר אתכם למחשבה, בעת שאתם קוראים מילים אלה, כדי שתבדקו ותבינו כיצד בעצם מתרחשת היצירה הזאת. כשתבינו את התהליך שבאמצעותו אתם יוצרים, תהיה לכם יכולת גדולה יותר להיות בשליטה מכוּונת על מצבכם הנוכחיבחיים.

ננסח כאן את חוק היצירה במונחים פשוטים: רְצו בדבר, אפשרו לו לקרות – והרי הוא כאן.המושג "כוונה" עדיף אולי על-פני "רצון", משום שב"כוונה" כלולים ללא ספק הן הרצון והן הציפייה לקבל. "כוונה" היא מילה רחבה ומקיפה יותר. לכן, ננסח שוב את חוק היצירההתכוונו לדבר, אפשרו לו לקרות – והרי הוא כאן.

כאשר אנו צופים באופן שבו אתם נוטלים חלק בעולמכם הפיסי, אנו מודעים לכך שלאפשר, לתת אפשרות לדברים לקרות, הוא החלק במשוואה שנמצא אצל רובכם בחוסר איזון. לרבים מכם יש רשימות ארוכות של רצונות לא ממומשים, ועל-אף שתמיד יש מקום לשפר את בהירות הדיוק של הדבר אליו אתם מתכוונים, ככל שרבים מביניכם יאפשרו לעצמם לקבל את הדבר שבו הם חפצים, תתרחש הרבה יותר יצירה מכוּונת, וכתוצאה מכך תחוו הרבה יותר שמחה וסיפוק. סיפוק מתעורר מתהליך של התכוונות, אפשוּר וקבלה.

רבים מכם, בו בזמן שאתם מניעים את היצירה לפעולה ומעניקים לה חיים, מבטלים את האפשרות להיווצרותה. והנה דוגמא לכך: "אני רוצה מכונית אדומה חדשה, אבל זה יקר מדי." מצד אחד הענקתם חיים למכונית האדומה החדשה שלכם, ומאידך, באותה נשימה, בכך שאמרתם שהיא יקרה מדי, ביטלתם את האפשרות שתקבלו אותה. הרבה ממה שיכולים הייתם ליצור מבוטל בדיוק באופן הזה.

הבינו, ההצהרה "אני רוצה מכונית אדומה חדשה" היא מחציתה של המשוואה ליצירה – היא החלק של הרצון או הכוונה, אבל ההצהרה "זה יקר מדי" מטרפדת את החלק של "לאפשר". לכן, הכירו בכך שכל שעליכם לומר הוא, "אני רוצה מכונית אדומה חדשה". ואז, אפשרו את התגשמותה – אל תפעילו את היצירה הנגדית, היצירה הסותרת שלכם, היצירה ההורסת או המונעת. הביעו רק את אותן מחשבות ומילים המכוונות למה שאתם רוצים.

אמנם בתקופה זו אתם הוויות פיסיות ואנחנו לא, אך חוויות החיים שלנו אינן כה שונות כפי שאולי נדמה לכם. יש חוקים החלים על ההתנסות הלא-פיסית שלנו באותה המידה שבה הם חלים על ההתנסות הפיסית שלכם. נכון שקיימות הסכמות ארציות רבות שאתם משתתפים בהם כעת ואנו לא שותפים להם, אך חוקי היקום קבועים ולא משנה באיזה מימד אתם שוכנים.

הדבר המעניין ביותר אולי בנוגע לכל חוק, הוא עובדת קיומו, בין שאתם מכירים בקיומו ובין שלא. במילים אחרות, החוק משפיע עליכם גם אם אינכם ערים לו. כזה הוא חוק היצירה.

אתם מפעילים את תהליך היצירה באמצעות המחשבות שלכם, בין שאתם ערים לכך שאתם עושים זאת ובין שלא. לכן, חשוב שתבינו את חוק היצירה, בכדי שתוכלו ליישם אותו במתכוון בחיים שבהם אתם משתתפים כעת – ולא תיישמו אותו באופן "מקרי", או שלא במתכוון, בגלל חוסר הבנה מצדכם.

ובכן, מה פירוש "ליצור שלא במתכוון"? פירושו להניע לפעולה תהליך ליצירת דבר שאתם בעצם לא רוצים, בכך שאתם נותנים עליו את דעתכם או ממקדים עליו את מחשבותיכם עד אשר הוא נוצר. רבות מההתנסויות שלכם המצאות במחלקה זו, הלא כן? התגובה המצויה של מי ששומע לראשונה שהוא היוצר של חוויית החיים שלו – ושכל מה שהוא מתנסה בו, ללא יוצא מן הכלל, הוא מעשה ידיו – היא, "איך זה יכול להיות? האם הייתי יוצר דברים שאינני רוצה בהם?"

אכן, אנו מסכימים שבמרבית המקרים לא הייתם יוצרים במתכוון את מה שאינכם רוצים, אבל איננו מסכימים שלא אתם אלה שיצרתם זאת – שכן אף אחד אחר אינו יכול ליצור במסגרת החוויה שלכם. אף אחד אינו יכול ליצור בתוך חוויית החיים של האחר. אינכם יכולים ליצור בתוך ההתנסויות שלהם – והם אינם יכולים ליצור בתוך ההתנסויות שלכם. לכן, כל מה שאתם מתנסים בו הוא מעשה ידיכם, או ליתר דיוק, מלאכת מחשבתכם היוצרת.

כיוון שאתם קולטים בעיקר באמצעות החושים הפיסיים, קשה לכם לעתים להבין שפעולת היצירה איננה מתרחשת בעולם הפיסי החיצוני. אתם מאמינים שאתם מקדמים את היצירה על-ידי פעלתנות קדחתנית בעולם הפיסי, אבל היצירה שלכם מתרחשת, ללא יוצא מן הכלל, בתוך סדנת היצירה שלכם, ואתם היחידים שפועלים בתוך סדנה זו, אלא אם כן אתם מאפשרים לאדם אחר להיכנס, או מזמינים אותו פנימה באמצעות מחשבותיכם. בשלב זה בוודאי כבר הגעתם למסקנה שאם אתם יוצרים באמצעות מחשבותיכם, חשוב ביותר שתשלטו בהן, כדי שתוכלו, באופן מכוּון, להניע לפעולה את יצירת הדברים שבהם אתם בוחרים. בדפים הבאים בכוונתנו להציע לכם כמה תהליכים שיעזרו לכם לעשות זאת.