קטעים מתוך הספר – תקשור – מרקם הוצאה לאור

קטעים מתוך הספר – תקשור

מבוא

בחמש השנים האחרונות התנסיתי בהרפתקת תודעה נפלאה הקרויה תקשור. תקשור היא היכולת ליצור קשר עם הוויות אחרות ועם רמות אחרות של תודעה, ולבטא את קיומן דרך גופנו. המתקשר הוא חולייה מקשרת בין העולם הפיסי שבו אנו חיים לבין הממדים הבלתי נראים לעין של היקום. ניתן לדמות את המתקשר למעין משדר חי של אנרגיות עדינות, בדומה למכשיר טלפון או תחנת רדיו.

תיאור זה נשמע אזוטרי, אך התקשור הוא בעצם תהליך טבעי ופשוט עד מאוד. כולנו ניחנו ביכולת להיפתח לרמות אחרות של תודעה ולהשתמש בערוץ זה כדי להעשיר ולהאיר את חיינו.

האופן שבו אני מבינה את התודעה, את טבעו של היקום ואת עולמי הפנימי השתנו מקצה אל קצה בחמש השנים שאני עוסקת בתקשור. ברצוני לשתף אתכם בכמה מניסיונות התקשור שלי, ואני מקווה שניסיונותיי וניסיונותיהם של מתקשרים אחרים הכלולים בספר זה יעוררו בכם את הרצון לחוות הרפתקה זו בעצמכם.

כל אחד יכול לתקשר

התקשור מיועד לכל אחד. למרות שכל אחד ניחן ביכולת זו, מעטים מאוד נעשים מודעים לאפשרות להשתמש בה. בעזרת ספר זה תוכלו ללמוד כיצד לפתח את יכולת התקשור הטבעית שלכם, וכיצד להשתמש בה כדי להגיע אל חכמה והדרכה שיעשירו את חייכם.

תקשור, אמפתיה ותהודה

התקשור הוא ביסודו אקט של אמפתיה. אנו חשים אמפתיה ספונטנית כשאנו מתנסים לרגע במציאות של אדם אחר. זה קורה לנו במהלך חיי היומיום כשילדנו נפל מהאופניים, ואנו לרגע חווים את ההלם והכאב שלו; כשידידה מספרת לנו על כוונותיה להתחתן, ולרגע או שניים אנו שותפים לשמחה ולהתרגשות שלה; כשמישהו מספר לנו על מות חבר שלו שכלל לא הכרנו, ועינינו מוצפות דמעות. בכל אחד מהמקרים הללו קלטנו את חוויית המציאות של האחר וחשנו אותה בגופנו וברגשותינו. זה היה רגע של תקשור.

ברוב המקרים אין אנו מכירים ברגעי אמפתיה אלה, ואנו מטשטשים אותם במחשבות, בפירושים ובתגובות רגשיות לניסיונו של האחר. למשל, כשילדנו נופל מהאופניים, אנו עשויים לדחוק את התגובה הראשונית של הלם וכאב, ולהסתיר אותה בסימפתיה – בהשתתפות בצערו, ברצון שלנו לטפל בו, בהיזכרות באירוע שבו נפלנו בעצמנו מאופניים. מכל מקום, אנו מאבדים מהר מאוד את התחושה הראשונית של אמפתיה.

כשאנו מתקשרים באופן מכוון, אנו מרחיבים ומאריכים רגעי אמפתיה אלה. אנו מפנים לרגע את המחשבות והתגובות שלנו כך שלא יעמדו בדרכנו, ומניחים לעצמנו להתמזג עם הוויה אחרת למשך פרק זמן כלשהו.

התקשור, כמובן, אינו מתייחס בהכרח לקשר עם מדריכי-רוח. תקשור הוא מצב מיוחד של פתיחות והתמזגות שיכולה להתרחש בין כל החי. במצב של אמפתיה פעילה אנו יכולים לתקשר צמחים, בעלי-חיים, חברים וקרובי משפחה, קרובים שהלכו לעולמם, מדריכי-רוח בדרגות התפתחות גבוהות, חלקים מודחקים של אישיותנו, או חלקים של עצמנו בדרגת התפתחות גבוהה שעל-פי-רוב איננו מכירים כלל. ספר זה מתמקד אמנם בדרכי התקשור של מדריכים מעולם הרוח, אבל חשוב להבין שמרגע שפיתחנו את היכולת, נוכל ליישמה בכל היבט של חיינו.

כשאני מדברת על תקשור, אני לעתים קרובות משתמשת במילה "תהודה". תהודה הוא מושג מתחום המוסיקה, והוא מתייחס להתארכות של צליל או להעצמתו כתוצאה מסינכרוניזציה ברטט של שני כלים שונים. כמו כלי מוסיקלי, כל אחד מאיתנו יוצר רטט מסוים או צליל, שמקורו בתנועת הפרודות בתוכנו לפי התבנית הגנטית שלנו. לכל הוויה רטט ותדר ייחודי. כשאנו מתמזגים עם אחר מתוך אמפתיה פעילה, הרטט הייחודי שלנו מתחיל להסתנכרן עם הרטט הייחודי שלו ואנו מהדהדים יחדיו.

התקשור מבוסס על יצירת מצב של תהודה פעילה עם תודעה אחרת, שבתורו יוצר יחס של אמפתיה פעילה שניתן למקדה בכל כיוון שנבחר. בחירת הכיוון תלויה בתחומי ההתעניינות ובערכים שלנו, ובמה שנחוץ לצמיחתנו ולהתפתחותנו ברגע נתון. באופן תיאורטי אנו יכולים ליצור תהודה הדדית עם ישויות רבות ולתקשרן בעת ובעונה אחת, אך משום שאנחנו פוחדים לאבד את עצמנו, ומכיוון שעלינו לתפקד בעולם הפיסי, רובנו לומדים לתקשר באופן סלקטיבי. אם אנו מתעניינים בבעלי-חיים, אנו עשויים ללמוד לתקשר את התבונה של חיות. אם יש לנו צורך עז לרפא אחרים, נעדיף אולי למשוך אלינו אנרגיות ריפוי שאנו יכולים לתקשר אותן לחולים. אם אנחנו רוצים ללמוד עקרונות רוחניים ולהתפתח מבחינה רוחנית, אנו עשויים למצוא את עצמנו נמשכים למדריכי-רוח בדרגת התפתחות גבוהה. רובנו לומדים לתקשר הוויות שאותן בחרנו ועושים זאת בתקופות שמתאימת לנו, אבל יכולת התקשור פותחת את הפוטנציאל להתאחד עם כל הישויות ועם סוגים רבים של אנרגיות ריפוי.

המתקשרים מדברים

בפרק זה ישתפו אותנו ארבעה מתקשרים בהתנסויותיהם בתחום זה. שניים מהם –סאנאיה רומן ודריל אנקה – הם מתקשרים מקצועיים שעובדים עם קהל. השניים האחרים –ג'ואנה בונג'יובאני ותום אלקייר – משלבים תקשור בפעילות מקצועית אינטנסיבית בתחומים אחרים.

בראיונות שערכתי עמם התמקדתי בהיבטים המעשיים של היותם מתקשרים יותר מאשר התיאורטיים. בשאלותיי ניסיתי להתחקות אחר האופן שבו השפיע התקשור על חייהם ונמנעתי מלעורר דיון בתיאוריות שבבסיס ההתנסויות האלה. במהלך הראיונות הרגשתי בקיומם של קווי דמיון רבים בין המתקשרים, וזאת למרות ההבדלים שנבעו מיכולותיו האישיות של כל אחד ואחד ומקשריו הייחודיים עם המדריך שלו. שמתי לב גם למידה שבה התנסויותיהם תאמו את אלה שלי או נבדלו מהן. ערכתי את החומר שעלה בראיונות לפי נושאים, תוך הדגשת השוני והדמיון.

המדריכים מדברים

כיצד מגיעים אלינו המדריכים

מדריכים מגיעים אלינו בשתי דרכים עיקריות: באמצעות הסכם שנערך טרם התגלמותנו בגוף או בתגובה לבקשה מודעת מצדנו. כשאנו נולדים במובן הפיסי, אנו נכנסים למחזור חיים שלו כוונות ומטרות מסוימות. כדי להשיג מטרות אלה, אנו עשויים, בטרם היוולדנו, לערוך הסכם שבו אנו מתחייבים לעבוד עם מדריכים מסוימים במהלך חיינו. הסכמים אלה מבוססים על הצרכים והמטרות הן של המדריך והן שלנו. מרגע שאנו מתגלמים בגוף, אנו יכולים לבחור לכבד את ההסכם או לא, תלוי בהחלטות אחרות שאנו מקבלים במהלך חיינו. כך תיאר אורין את ההסכם שלו עם סאנאיה טרם התגלמותה בגוף:

"מערכת היחסים שלנו עם המתקשר היא חלק מהיחס הכללי שלנו לעבודתנו. כמדריכים, יש לנו בדרך כלל הסכמים משלנו עם האנרגיה שאנו רוצים לחולל בה שינוי, בנוגע למידת יכולתנו להגביר את התודעה ולהביא יותר אור אל תחום הפעולה שלנו.  אנו עובדים עם המתקשר בדרך כלל מרגע לידתו. מכל מקום, לפחות עם סאנאיה הקשר התחיל בכך שהשגחתי עליה. רבים חושבים על כך במונחים של מלאך שומר.

"בידיעה שהיא עשויה להתעלות וליצור את הקשר, ועשויה שלא לעשות זאת, התחלנו לעבוד ברמה האנרגטית למקרה שהיא תהיה מעוניינת בכך, שכן ברמת הנשמה היה הסכם שנעשה זאת. היא ביקשה לקבל הדרכה מרגע לידתה, ועבדנו יחד עוד לפני התגלמותה בגוף. חלק מהאתגר ואפשרויות הצמיחה שלה במחזור חיים זה היה לשרת אחרים, כך שהיו לנו כוונות מאוד דומות עוד בטרם התגלמה בגוף. "

גם מדברי מיתרה השתמע שמערכת יחסיו עם תום היתה ממושכת ועמוקה יותר משהיה ידוע לאישיותו המודעת של תום.

"יש חוט ארוך יותר, איכות של היסטוריה משותפת ארוכה והבנה הדדית. כשאני אומר זאת איני מתייחס לאישיות המוכרת לו ולאחרים. אני מדבר על הטבע המהותי. כל ההיבטים של הבריאה נמצאים בתהליך אבולוציה. אין מצב גמור או מושלם במובן שאנו נוטים להבין זאת. כך שהדבר הקרוב ביותר שיכול להיות משותף לנו הוא הנתיב או תהליך ההתפתחות המשותף. אם תרצו, יש כאן בררה טבעית. בקשתו של תום להדרכה מצאה אותי מהר מאוד. כך שיצירת הקשר הראשוני בינינו היתה בבחינת אישור למשהו שכבר היה קיים. "

ההסבר של באשאר למערכת היחסים שלו עם דריל מפתיעה ביותר, משום שהיא מעמידה במבחן את תפישת הזמן והמרחב המסורתית שלנו. באשאר סיפר לי שדריל הוא למעשה העצמי שלו בעבר, חלק מהווייתו הרב-ממדית שנשלחה לארץ כדי להתחקות אחר המציאות הספציפית שלנו. הם ערכו הסכם טרם שדריל התגלם בגוף, לפיו היה על דריל להיזכר במערכת היחסים הזאת ולהעמידה לרשות אחרים כמתקשר. לדברי באשאר, מצב זה מאפשר לו לא רק לחלוק עמנו את חכמתו, אלא גם להבין טוב יותר את עולמנו והתנסותנו בו.

 "במסגרת התייחסות מסוימת ניתן להבין זאת כמערכת יחסים גלגולית, במובן שהמתקשר הוא העצמי שלי בעבר, ולפיכך מהווה מודל ניסיוני עבורי ועבור התרבות שלי, מסגרת התייחסות שדרכה אנו יכולים להבין את התרבות שלכם. ללא מודל זה לא היתה כמעט כל אפשרות שהמונחים שלנו, המושגים שלנו, היו תואמים בקלות את המושגים שלכם, כה זרים היינו זה לזה. אבל בכך שאני חי תקופת חיים אחת, אם אפשר לומר זאת כך, על כוכב הלכת שלכם, ניתנת לי מסגרת התייחסות להבנת רבים מהמונחים וההתנסויות – מבחינה רגשית, שכלית וגופנית – שקיימים על כוכב הלכת שלכם, כך שאני יכול להיות לכם לעזר בזמן זה."

זימון מדריך-הרוח האישי

אם תרגלתם את הטכניקות המוצעות בפרק הקודם ושיפרתם את יכולת ההרפיה ואת הפתיחות שלכם לתקשור, אתם מוכנים עתה להתחיל לבנות את הקשר עם המדריך שלכם.

אפשר שאתם נמצאים באחד מכמה שלבים של הקשר עם המדריך שלכם. ייתכן שהקשר כבר נוצר; אם כך, כל שעליכם לעשות הוא להתכוונן אל הקיים. מדריכים מעולם הרוח, שאוהבים אותנו ומשגיחים עלינו, קיימים, בין שאנו מודעים לקיומם ובין שלא. לרשות כולנו עומדים חברים מקבוצת הנשמה שלנו וחלקים של העצמי הרב-ממדי שלנו (ראו פרק ג'); כל אחד מאיתנו יכול גם לפנות לעצמי הגבוה שלו לתמיכה ולהדרכה.

ייתכן שבטרם התגלמנו בגוף ערכנו הסכמים עם ישויות השונות מאיתנו מאוד. סאנאיה רומן ודריל אנקה הזכירו את העובדה שהיו להם הסכמי עבודה עם מדריכיהם שנערכו טרם התגלמותם בגוף. במקרים אלה, תהליך ההתקשרות עם המדריכים דומה להיזכרות בהבטחה שנשכחה מזמן.

לבסוף, אנו יכולים ליזום במודע יצירת מערכת יחסים חדשה על-ידי משיכת מדריכים חדשים כדי שיקנו לנו כישורים או ידע ספציפיים. מדריכים אלה, שבאים מממדים שונים מאוד של התנסות, יכולים להיות בעלי טווח רחב של התמחויות. …

יצירת הזימון למדריך

שבו עם נייר ועיפרון בהישג יד. דאגו לכך שתרגישו נינוחים ורפויים. קחו כמה נשימות עמוקות ושימו לב לבטן כשאתם שואפים ונושפים; בשאיפה הבטן צריכה להתנפח, ובנשיפה להתכווץ. תוך כדי התמקדות בנשימה תרגישו חום או דגדוג בבטן. תנו לעצמכם להתענג על תחושות אלה וקחו עוד כמה נשימות עמוקות.

כעת אתם מוכנים להתחיל להבהיר את כוונותיכם, להגדיר את הזימון, תוך התייחסות מיוחדת לשלוש שאלות:

1. מה אתם רוצים ללמוד מהמדריכים שלכם?

2. אלו תכונות אתם מחפשים במדריך שלכם?

3. איזו מערכת יחסים הייתם רוצים לקיים עם המדריך שלכם?

כעת, כשברשותכם שלוש רשימות נפרדות של תקוות וכוונות, הגיע הזמן לגבש אותן לזימון של חבר-הרוח שלכם.

כשנראה לכם שהזימון שלכם שלם, חתמו עליו וציינו את התאריך. הגידו אותו בקול שלוש פעמים. מכיוון שזו הזמנה לחבר חדש, רצוי שתאמרו את הזימון בתשומת לב ובאהבה.