קטעים מתוך הספר – שובם של המאיטרייה ומורי החכמה – מרקם הוצאה לאור

קטעים מתוך הספר – שובם של המאיטרייה ומורי החכמה

מבוא

אנו מגיעים אל תקופת שיא, המובילה לאירועים שישנו מיסודם את סדרי החיים המוכרים לנו. שינויים כבירים מתחוללים בכל תחומי החיים, כהכנה לבניית חיים חברתיים ומערכות יחסים על בסיס חדש לחלוטין, המושתת על שיתוף ועל שיתוף-פעולה.

יש המפרשים זאת כימי המשיח. בעיני אחרים שינויים אלה מחדדים את ההכרה שהאנושות תוכל לשרוד רק אם יתחולל שינוי פנימי מהותי ותהיה נכונות להשתית את חיינו הפוליטיים, הכלכליים והחברתיים על כיוון חדש. האין זה אפשרי ששתי הגישות הללו נכונות?

אנו נעשים ערים לכך שעידן רוחני חדש מפציע, המונחה בידי ההיררכיה הרוחנית של מורי החכמה. חבריה הם אנשים שהקדימו אותנו בהתפתחותם על סולם האבולוציה, ואשר שכללו את עצמם לדרגת שלמות. האנרגיות והרעיונות שלהם היו הגורם המניע מאחורי האבולוציה שלנו, והם מגיחים עתה ממקומות התבודדותם הקדמוניות כדי להנחות אותנו אל עידן הדלי.

הם אינם באים לבדם. על-פי חוק מחזורי, ובתגובה לצורכה של האנושות, הם חוזרים לעבוד בעולם החיצון יחד עם ראשם ומנהיגם, מורה העולם, שאנו במערב קוראים לו המשיח [Christ].

במהרה ניווכח כי בינינו חי כעת אדם המגלם במהותו הן את תקוותן וכמיהתן של קבוצות דתיות, והן את שאיפותיהם המעשיות של הוגים פוליטיים וכלכליים לחיים טובים יותר לכול.

ב19- ביולי 1977, ישות גדולה זו, המאיטרייה, מורה האהבה, נכנס ל"נקודת המיקוד" שלו, כפי שהדבר מכונה, במדינה מסוימת בעולם המודרני.

הוא יראה לאנושות באלו צעדים עליה לנקוט כדי להביא להתחדשותה, וכדי ליצור תרבות המבוססת על שיתוף במשאבים, על שיתוף-פעולה ועל רצון טוב, שבאופן בלתי נמנע יובילו לאחווה עולמית.

בקרוב נוכל לראות אדם זה, בעל סגולות יוצאות מגדר הרגיל. נוכל לזהותו לפי עוצמתו הרוחנית; לפי חכמתו וראייתו הרחבה; לפי אהבתו הכוללת; לפי יכולתו לתפוש את הבעיות האנושיות ולהתוות פתרונות לדילמה האנושית – פוליטית, כלכלית, דתית וחברתית.

הוא אלוהי, בכך שהביא את עצמו לשלמות והגשים את הפוטנציאל האלוהי שקיים בכל אחד מאיתנו. הוא גם אדם, והוא בא כאח, מורה וחבר לעורר באנושות השראה ליצור לעצמה עולם טוב ומאושר יותר. לנענים לו הוא יראה את הדרך אל מצב של הוויה, שבו הממשות, או אלוהים, נוכח תמיד, ואשר שמחה ואהבה הן ביטוייו. …

ניתן לתאר את התפישה האזוטרית כפילוסופיה של התהליך האבולוציוני הן באדם והן בממלכות הנמוכות יותר בטבע. זו אינה אמנות וגם לא מדע; היא גם לא דת – אלא שואבת מכל אלה יחד. היא מדע שנוצר מן החכמה שנצברה במהלך העידנים, אולם זוהי תפישה דינמית, שיישומה לחיי היומיום איננו אקדמי בלבד. היא מציעה הסבר שיטתי ומקיף למבנה האנרגטי של היקום ולמקומו של האדם בתוכו. התפישה האזוטרית גם מתארת את הכוחות וההשפעות שעומדים מאחורי עולם התופעות. בעזרתה ניתן לפתח מודעות לכוחות אלה, ובהדרגה להגיע לכלל שליטה בהם. …

אין להטיל ספק בהתעוררות הרוחנית החדשה שמתרחשת בכל מקום, ואשר בסופו של דבר תהיה חייבת להוביל לתקופה של אחווה עולמית – זו תהיה ההתרחשות המרכזית בעידן הדלי. מה שקורה עתה הוא תוצאה של כוחות פנימיים אשר מחוללים שינויים גדולים בחשיבה ובתודעה האנושית. כוחות אלה יאפשרו ארגון מחודש ויסודי של המוסדות והמבנים החברתיים בעולמנו, אשר אינם עונים יותר על צרכיו האמיתיים של האדם. …

ברור כשמש שהאדם התקדם בצעדי ענק למן ההתחלה הפרימיטיבית שלו. כל ציוויליזציה וכל תרבות היו עדות לצעד נוסף קדימה בביטוי הפוטנציאל הגלום באנושות. רבים מאמינים שאת תהליך האבולוציה הזה מנחה, מזה אלפי שנים, תכניתם של אותם בני אדם מפותחים, המוכרים לאזוטריה בתור "ההיררכיה הרוחנית של המאסטרים" או "האחווה הלבנה". ניתן לראות את ההיסטוריה של המין האנושי כתגובה לרעיונות שהועברו על-ידם לעולם במשך השנים על מנת לממש את ההתקדמות שהושגה בידע ובחכמה, ואשר באו לידי ביטוי באמנויות, במדעים, בפוליטיקה ובדת. …

הם מופקדים על התכנית הגדולה לאבולוציה של האנושות ושל ממלכות הטבע. תכנית זו מתבצעת בתיווך ההיררכיה האזוטרית של המאסטרים, אשר מעורבים בכל אירועי העולם ומרכיבים את הממשל הסמוי (בשל היותו לא ידוע) המנהיג את העולם. מורי החכמה הם אלה ממשפחת האדם אשר ערכו את המסע האבולוציוני לפנינו; אשר, לאחר ששכללו את עצמם באותה הדרך עצמה שבה אנו מתקדמים, נטלו את האחריות להוביל אותנו לאותו ההישג. הם וקודמיהם עמדו מאחורי תהליך האבולוציה, כאשר הם מנחים את האנושות ועוזרים לנו, באמצעות הרחבת התודעה, לגלות בהדרגה את אלוהותנו המולדת ולהפוך, כפי שעשו הם, להוויות אלוהיות, מושלמות ומוארות.

התהליך האזוטרי המוכר בשם "חניכה" הוא הנתיב המדעי לשכלול עצמי כזה, שבו האדם מתאחד עם מקורו. נתיב זה מצוין על ידי חמישה צעדים, או נקודות משבר ומתח, עיקריים. כל חניכה מובילה להתרחבות עצומה בתודעה, אשר מעניקה בתורה חזון רחב יותר וידע מעמיק יותר, אודות טבעה האמיתי של המציאות.

המאסטר שעבר את החניכה החמישית אינו זקוק יותר להיוולד ולחוות את החיים על פני האדמה. החלטתו באם להישאר ולפעול כאן נובעת מתשוקתו לשרת את התכנית הגדולה ולא מקארמה אישית.

סביר להניח שרבות מהדמויות הבולטות בהיסטוריה, אם לא כולן, היו במודע בוגרי חניכה באחת הדרגות, למשל: פיתגורס, סוקרטס ואפלטון; שייקספיר, דנטה ובייקון; ליאונרדו, פאראצלסוס ומוצרט; אסוקה, בנג'מין פרנקלין ואברהם לינקולן. אלה הדגימו בחייהם ובכתביהם חכמה מרמות תודעה גבוהות יותר, מודעות למשמעות הרחבה יותר של דברים ותחושה של סינתזה פנימית. …

רובם המכריע של אנשים מוארים אלה שוכנים בהרים ובמדבריות נידחים, הם יוצרים קשר עם העולם לעתים נדירות בלבד, ופועלים דרך חניכיהם באמצעות תקשורת טלפתית.

במסורת האזוטרית, המשיח (Christ) איננו שם המציין אדם מסוים, אלא תפקיד רשמי בהיררכיה הרוחנית. הנושא הנוכחי בתפקיד זה, המאיטרייה, ממלא אותו מזה 2,600 שנה, והתגלם בארץ ישראל באמצעות חניכו, ישוע. את זאת הוא עשה בשיטה הנפוצה ביותר להתגלמות של אוואטרים – האצלה מנטלית, דרכן של תורות הסוד. הוא מעולם לא עזב את העולם, אלא המתין והתכונן במשך 2,000 שנה לזמן הזה בעתיד הקרוב, בעוד הוא מכשיר את תלמידיו ומכין את עצמו לתפקיד הגדול הממתין לו. הוא הודיע כי בפעם הזאת, יופיע הוא בעצמו.

שובה של ההיררכיה הרוחנית

בנקודה זו, עם עליית עידן הדלי, העולם מוכן לשובם של המאסטרים של ההיררכיה, לראשונה מזה מאות אלפי שנים, כדי לחנוך את העידן החדש, עידן של סינתזה ואחווה. תחת פיקודו של מנהיגם, מורה העולם, יהלכו המאסטרים בינינו בגלוי וינהיגו אותנו אל חוויית עידן הדלי. הם עומדים כרגע וממתינים שנעשה, מרצוננו החופשי, את הצעדים ההכרחיים הראשונים לקראת אחדות, שיתוף פעולה ומיזוג. הם יופיעו עם המאיטרייה בראשם, ונוכחותם בעולם תהפוך לעובדה מוגמרת.

במושג "שובה של ההיררכיה" הכוונה לתהליך שצפוי לארוך 30 שנה. אין זה אירוע פתאומי או מהיר, אלא תהליך שדורש הכנה מוקדמת. למעשה, ההכנות לאירוע זה החלו ב1425-, ומאז כל פעילויותיה האחרות של ההיררכיה נעשו לאור הקשר לאירוע מיוחד וחסר תקדים זה.

משמעות הדבר היא שהמאסטרים של ההיררכיה בכוכבנו, אשר עבדו במישורים המנטליים הגבוהים במשך אלפי השנים שחלפו, הגיעו לנקודה בהתפתחותם האבולוציונית הדורשת מהם לחזור ולגלם תפקיד פעיל, הפעם בתור קבוצה, במישור הפיסי. זו הסיבה העיקרית לחזרתם, המתוכננת לזמן הקרוב. על ההיררכיה של המאסטרים להראות, פעם נוספת, את יכולתם לתפקד בכל המישורים בו-זמנית, אך הפעם כקבוצה. עבורם זו תהיה סגירת מעגל מבחינת ההתנסויות שלהם על מישור האדמה, כהכנה ליציאתם לדרך חדשה באחד משבעה נתיבים המובילים לאבולוציה גבוהה. …

המאסטרים וההיררכיה

12.10.76  מהו תפקידה העיקרי של ההיררכיה הרוחנית?

לפתח תודעה-עצמית בכל ההוויות, ותודעה בממלכות הנמוכות. לשמש דוגמה לאנושות ולשדר את רצון הלוגוס הפלנטרי. הם מכינים את תלמידיהם לחניכה ומספקים להם תחומי שירות. הם גם מגוננים עלינו מהשפעותיו של רוע קוסמי מופרז.

הם משחררים לעולם אנרגיה מסוג זה או אחר כל הזמן. הם ממונים על אנרגיות ומשחררים אותן לעולם בדרך מדעית, כדי לחולל תמורות באבולוציה. אנו עשויים להגיב אליהן בצורה טובה או גרועה, ופני הציוויליזציה שלנו והחיים שלנו, בכל המובנים, הם תוצאה של התגובה שלנו. אנרגיות אלה גורמות לנו להיות מי שאנחנו. הן יוצרות את העולם החדש. הן מעצבות את עידן הדלי. ברגע זה אנו, באמצעות תגובתנו לאנרגיות אלה, מגששים את דרכנו, תופשים באופן אינטואיטיבי את סוג המוסדות, את סוג הציוויליזציה, שישררו בעידן החדש. אנחנו יוצרים אותו כעת.

14.6.77  האם לכל פלנטה יש היררכיה משלה?

אכן כן. קיימת היררכיה בכל המערכת, ולמעשה בכל היקום. ההיררכיה שלנו הובאה אל הפלנטה הזאת בידי אדון העולם לפני כ17- מיליון שנה, כדי לפקח על התפתחות האדם הקדמון, אשר הגיע לאינדיבידואליות כמיליון שנה קודם לכן.

26.4.77  האם קיימת היררכיה של "הלשכה השחורה"?

כן, כמובן. אין בכל היקום דבר מלבד היררכיה. כולנו עומדים על שלב כלשהו בסולם, שמתחיל אי שם למטה ונמשך לאינסוף. זוהי עובדת טבע. תריסר חניכים שייכים ל-לשכה השחורה [אחווה של אלה שעובדים עם כוחות האינבולוציה והכוחות שיוצרים משיכה לעולם החומר, שרכשו כוחות על-חושיים ומשתמשים בהם בכיוון של רוע], שישה מן המזרח ושישה מן המערב, בעלי אינטליגנציה מפותחת מאוד אך משוללים באופן מוחלט כל היבט של האהבה.

23.6.77  כיצד מאורגנת ההיררכיה עתה?

ההיררכיה נחלקת לשלוש קבוצות עיקריות על שלושת קווי הכוח הגדולים, כאשר כל קבוצה מגלמת את אחד משלושת היבטי האלוהות המוכרים לנו, ואף מתעלת היבט זה ומושפעת ממנו: היבט הרצון, היבט האהבה-חכמה, והיבט האינטליגנציה.

בראש היבט הרצון עומד ה-מאנו, האדם המפותח, מופת הגזע שלנו, גזע שורש חמישי. הוא הביטוי המושלם של גזע השורש החמישי שלנו בבשלותו. המאנו (השני משניים) מגזע השורש הרביעי עדיין נמצא על האדמה, בסין. הוא הביטוי לגזע האטלנטי בבשלותו, ועבודתו תהיה להוציא בהדרגה את ההיבט האטלנטי של האנושות אל מחוץ למעגל הגלגולים. היבט זה יתמזג בהדרגה עם הגזע החמישי; הוא מילא את תפקידו.

העומד בראש היבט האהבה-חכמה הוא הבודהיסטווה, או מורה העולם, זה שנקרא במערב המשיח. במזרח הוא ידוע בשמות אחרים: הלורד מאיטרייה לבודהיסטים, הבודהיסטווה להינדים, אימאם מאהדי למוסלמים, ומשיח ליהודים ולנוצרים. כל אחד מן השמות האלה, המושגים הדתיים הללו, הוא שמו של ראש ההיררכיה. שמו הפרטי הוא מאיטרייה.

בראש המחלקה השלישית, זו של היבט האינטליגנציה, עומד אדון הציוויליזציה, ה-Mahachohan.

שלושת האדונים האדירים האלה, היבטיו של אלוהים, שהרי זהו מה שהם, השגיחו על האנושות והמריצו את התפתחות הגזע במהלך המאות באמצעות שידור של אנרגיות, והטביעו במוחם של בני האדם רעיונות המגלמים אנרגיות אלה.

ההיררכיה החליפה צורה, צוות עובדים, פעמים רבות במהלך העידנים, ככל שיחידים מן המין האנושי עברו חניכה והפכו למאסטרים, ובכך שיחררו את המאסטרים בדרגות הגבוהות להתקדם לתפקידים גבוהים יותר. רבים עוזבים את הפלנטה הפיסית הדחוסה ומתקדמים לספירות גבוהות יותר, או לפלנטות גבוהות יותר, או אף עוזבים את המערכת הזו לגמרי. למשל, כמה מן המאסטרים אשר אימצו כיווּן פעולה מסוים עוברים אל הכוכב סיריוס.

מהמחלקה השלישית, זו של אדון הציוויליזציה, נגזרות ארבע קבוצות נוספות, על ארבע הקרניים המשניות של התכונות המשניות, וכך נוצרות שבע קבוצות עיקריות או אשראמים. לכל אחד מאלה יש שבעה אשראמים משניים נוספים, המגיעים לסכום כולל של ארבעים ותשעה אשראמים. לא כולם מושלמים בעת הזאת, בין אם מבחינת צוות העובדים או כערוצים להזרמת אנרגיה.

22.3.78  האם נשקפת למאסטרים סכנה של איבוד מודעותם כאשר הם נכנסים אל העולם?

לא, שום סכנה שכזאת לא נשקפת. המאסטרים, כאשר הם נכנסים אל העולם, מקריבים קורבן גדול. אל לנו להטיל בכך ספק. זהו קורבן עצום. המאסטרים פונים לשני הכיוונים. הם פונים כלפי מטה, אם תרצו, כלפי האנושות, המרכז שבו מתגלמת האינטליגנציה האלוהית, מרכז אדיר של אנרגיה. ההיררכיה היא המרכז שבו באה לידי ביטוי אהבת האל. יש גם מרכז גבוה אף יותר מההיררכיה. זוהי שאמבהלה, המרכז שבו ידוע רצון האל, שם שוכן אדון העולם עצמו. המאסטרים מקדמים את האבולוציה שלהם באמצעות פנייה כלפי שאמבהלה. הם התגלמות טהורה של אהבה וחכמה, אך בהדרגה הם הופכים חדורים יותר ויותר בהיבט הרצון של האלוהות, ולא רק בהיבט האהבה. הם עושים זאת על ידי הפניית מבטם, המדיטציה שלהם, כלפי שאמבהלה. כדי להיכנס אל העולם – וחלק גדול מהם, כשני שלישים, נכנסים עתה לעולם – עליהם להפנות את מבטם המדיטטיבי, את תשומת לבם, את פניהם, כפי שהדבר נקרא, משאמבהלה אל האנושות. ושוב, זהו קורבן עצום מבחינתם.

כדי למנוע מהם סבל מיותר, או כדי שלא "יאבדו את מודעותם" כפי שאתה קורא לזה – שבמקרה שלהם זהו אובדן היבט הרצון של האלוהות – נשארת קבוצה קטנה שחבריה לא יחצינו את עצמם, לא יצאו אל העולם, אלא יישארו נסתרים. אלה עברו הכשרה מיוחדת המאפשרת להם להגיע למודעות עמוקה וחזקה יותר להיבט הרצון של האלוהות, ודרכם ישודר היבט זה אל עמיתיהם בעולם, כדי שאלה יוכלו להישאר מתואמים עם רצון האל ועם שאמבהלה.