קטעים מתוך הספר – ידי אור – מרקם הוצאה לאור

קטעים מתוך הספר – ידי אור

הקדשה

ספר זה מוקדש לכל הפוסעים בדרך הביתה.

האהבה היא פניו וגופו של היקום. היא הרקמה המחברת של היקום, החומר ממנו אנו עשויים. האהבה היא חוויית השלמות והקשר לאלוהות האוניברסלית.

כל סבל נובע מאשליית הפירוד, היוצרת פחד ושנאה עצמית, אשר גורמים בסופו של דבר לחולי.

אתם האדונים לחייכם. אתם מסוגלים לעשות הרבה יותר מכפי שחשבתם, ואפילו לרפא את עצמכם מ"מחלה סופנית".

ה"מחלה הסופנית" האמיתית היחידה היא פשוט להיות אנושי, ולהיות אנושי אינו "מצב סופני" כלל וכלל, משום שהמוות הוא בסך הכל מעבר למישור אחר של קיום.

ברצוני לעודד אתכם לצאת מתוך הגבולות הרגילים של חייכם, ולהתחיל לראות את עצמכם באור אחר. ברצוני לעודד אתכם לחיות את חייכם בחוד החנית של הזמן, כשאתם מניחים לעצמכם להיוולד לחיים חדשים בכל רגע.

ברצוני לעודד אתכם לאפשר לעצמכם חוויות חיים הבזוקות במעט צורה.

כיצד להשתמש בספר זה

ספר זה נכתב בעיקר למען המתעניינים בהבנה עצמית, בגילוי עצמי ובאמנות הריפוי בהנחת ידיים. עבודה זו מציגה מחקר מעמיק של ההילה האנושית ויחסה אל תהליך הריפוי, הגופני והנפשי כאחד. היא מציגה סקירה כוללת של דרך חיים המכוונת לבריאות ולצמיחה. היא נכתבה למען אנשי מקצוע בתחום הרפואי, למטפלים ולאנשי דת, ולכל אלה הרואים את עצמם כשואפים לבריאות גופנית, נפשית ורוחנית משופרת.

אם ברצונכם ללמוד ריפוי עצמי, ספר זה יציג בפניכם אתגר, כי כפי שתיארנו כאן, ריפוי עצמי פירושו התמרה עצמית. כל חולי, נפשי או גופני, יוביל אתכם למסע של מחקר וגילוי עצמי, אשר ישנה את חייכם לחלוטין, מבפנים החוצה. ספר זה הוא מדריך למסע זה, הן לריפוי עצמי והן לריפוי של אחרים.

לאנשי מקצוע, בכל תחום של בריאות שבו אתם עוסקים, ספר זה ישמש כספר עיון, היכול להיות לכם לעזר לאורך שנים. עבור התלמיד, הוא ישמש כספר לימוד, ממנו ניתן ללמוד בקבוצות, או תחת הדרכתו של מרפא בעל ניסיון. … התרגילים מתמקדים לא רק בשיטות לריפוי ולראייה, אלא גם בריפוי עצמי ובמשמעת עצמית. הם מתמקדים באיזון חייכם ובהדממת החשיבה כדי להרחיב את הקליטה. …

… קליטת שדה האנרגיה האנושי מצריכה לא רק לימוד ותרגול, אלא דורשת גם צמיחה אישית. היא דורשת שינויים פנימיים המגבירים את הרגישות שלנו, כך שנוכל ללמוד להבחין בין רעש פנימי לבין אותות עדינים של מידע המגיעים אלינו מבחוץ, אותם אנו מסוגלים לקלוט רק כאשר אנו מדוממים את חשיבתנו.

אם, לעומת זאת, כבר התחלתם לקלוט דברים שמעבר לטווחי הקליטה הרגילים של החושים, ספר זה יכול לשמש כאימות לאותן חוויות. למרות שכל אדם חווה את הדברים באופן שונה, קיימות התנסויות האופייניות לאנשים שעוברים תהליך של הרחבת הקליטה, או פתיחת הערוץ שלהם, כפי שמכנים זאת לעתים קרובות. אימותים אלה יעודדו אתכם להמשיך בדרככם. לא, אינכם מאבדים את שפיות דעתכם. גם אחרים שומעים קולות "משום מקום" ורואים אורות ש"אינם קיימים". כל הדברים הללו הם חלק מראשיתם של כמה שינויים מופלאים המתחוללים בחייכם, באופן שהוא אולי בלתי רגיל, אך טבעי לגמרי. …

 אני מאמינה כי תהליך זה של פיתוח קליטה חושית גבוהה הוא צעד אבולוציוני טבעי של המין האנושי, המוביל אותנו אל שלב ההתפתחות הבא, אשר בו, מתוך היכולות החדשות שרכשנו, יהיה עלינו לנהוג באחרים בכנות עמוקה. רגשותינו והמציאות הפרטית שלנו לא יהיו חבויים עוד מעיני האחרים. כבר כיום הם משודרים באופן אוטומטי באמצעות שדות האנרגיה שלנו. כאשר כולם ילמדו לקלוט מידע זה, אנו נראה ונבין אלה את אלה באופן בהיר בהרבה מכפי שאנו עושים זאת כעת. …

ברצוני לעודד אתכם לשנות את ה"מודל" האישי של מי שהנכם, תוך שאני מובילה אתכם דרך עולם הקליטה החושית הגבוהה אל העולם של שדה האנרגיה האנושי. אתם תראו כיצד המעשים שלכם ומערכות האמונה שלכם משפיעים על המציאות שלכם ומסייעים ביצירתה, לטוב ולרע. ברגע שתבחינו בכך, תבינו כי בכוחכם לשנות את אותם הדברים בחייכם אשר אינם לרוחכם, ולחזק את אלה שמהם אתם מרוצים. דרושים לכך אומץ רב, חיפוש אישי, עבודה וכנות. אין זו דרך קלה, אך אין ספק שהיא ראויה למאמץ. ספר זה יסייע להורות לכם את הדרך, לא רק באמצעות פאראדיגמה חדשה לגבי היחס שלכם אל בריאותכם, אלא גם לגבי היחס שלכם למכלול חייכם וליקום שבו אתם מוצאים את עצמכם. הקצו לעצמכם, באופן קבוע, מעט פנאי כדי לחוות מערכת יחסים זו. הניחו לעצמכם להיות אורו של אותו נר, המתפשט אל מרחבי היקום. …

שדה האנרגיה האנושי, או ההילה האנושית

שדה האנרגיה האנושי הוא אותה ההתגלמות של האנרגיה האוניברסלית הכרוכה באופן אינטימי בחיים האנושיים. ניתן לתאר אותו כגוף מאיר העוטף את הגוף הפיסי וחודר לתוכו, פולט קרינה האופיינית לו ומכונה בדרך כלל בשם "הילה". ההילה היא אותו החלק של שדה האנרגיה האוניברסלי המקושר לעצמים. ההילה האנושית, או שדה האנרגיה האנושי, היא אותו החלק של שדה האנרגיה האוניברסלי המקושר לגוף האנושי.

בהסתמך על תצפיותיהם, החוקרים יצרו מודלים תיאורטיים שמחלקים את ההילה למספר שכבות. שכבות אלה מכונות לעתים גופים, ואלה חודרים זה לתוך זה ועוטפים זה את זה בשכבות עוקבות. כל גוף בתורו עשוי מחומרים עדינים יותר ו"רוטט" בתדר גבוה יותר מן הגוף שאותו הוא עוטף ושלתוכו הוא חודר. …

שבע השכבות של שדה ההילה

הבחנתי בשבע שכבות בעת עבודתי כיועצת ומרפאה. בתחילה יכולתי לראות רק את השכבות התחתונות, שהן הצפופות ביותר והקלות ביותר לראייה. ככל שעבדתי יותר, הצלחתי להבחין בשכבות רבות יותר. ככל שהשכבה היתה גבוהה יותר, כך נזקקתי לתודעה רחבה יותר על מנת להבחין בה. כלומר, על מנת להבחין בשכבות הגבוהות יותר, כמו החמישית, השישית והשביעית, הייתי צריכה להיכנס למצב מדיטטיבי, בדרך כלל בעיניים עצומות. לאחר שנים של תרגול, התחלתי אפילו לראות מעבר לשכבה השביעית, כפי שאזכיר בקצרה בסוף פרק זה.

תצפיותיי על ההילה גילו בפני תבנית שדה דואליסטית מעניינת. כל שכבה שנייה של השדה היא בעלת מבנה מורכב, כמו גלים עומדים של תבניות אור, בעוד שהשכבות המצויות ביניהן נראות כמורכבות מנוזלים צבעוניים הנמצאים בתנועה מתמדת. נוזלים אלה זורמים מבעד לתבנית שיוצרים הגלים העומדים של האור המנצנץ. כיוון הזרימה נקבע במידת מה על ידי תבנית האור העומדת, מכיוון שהנוזל זורם לאורכם של קווי האור העומדים. תבניות האור העומדות זוהרות גם הן, כאילו היו מורכבות ממחרוזות של אורות זעירים רבים המהבהבים במהירות, כל אחד מהם בקצב שונה. קווי אור עומדים אלה נראים כאילו שלאורכם נעים מטענים זעירים.

כך יש לשכבה הראשונה, השלישית, החמישית והשביעית מבנה מוגדר, בעוד שהשנייה, הרביעית והשישית מורכבות מחומר דמוי-נוזל ללא מבנה מוגדר. אלה מקבלות את צורתן בזכות העובדה שהן זורמות בתוך מבנה השכבות האי-זוגיות, ובכך הן מקבלות במידת מה את צורתן של שכבות מובנות אלה.

כל שכבה נוספת חודרת באופן מלא דרך כל השכבות שמתחתיה, כולל הגוף הפיסי. כך משתרע הגוף הרגשי אל מעבר לגוף האתרי, וכולל הן את הגוף האתרי והן את הגוף הפיסי. למעשה, כל גוף איננו "שכבה" כלל, למרות שאנו עשויים לתפוש זאת כך. כל גוף הוא בעצם גרסה מורחבת יותר של עצמיותנו, הנושאת בתוכה את כל הצורות האחרות, המוגבלות יותר.

שבע השכבות ושבע הצ'קרות של שדה ההילה

כל שכבה היא בעלת מראה שונה, ולה תפקיד מיוחד משלה. כל שכבה בהילה משויכת לצ'קרה אחת. כלומר, השכבה הראשונה משויכת לצ'קרה הראשונה, השכבה השנייה לצ'קרה השנייה, וכן הלאה. אלה הם מושגים כלליים ומורכבותם תגדל בהרבה ככל שנעמיק לחקור בנושא זה. בינתיים אנו נמנה את הצ'קרות, כדי לתת לכם תמונה כללית.

השכבה הראשונה בשדה, והצ'קרה הראשונה, משויכות לתפקודים פיסיים ולחישה פיסית – התחושות הפיסיות של כאב או של עונג. השכבה הראשונה משויכת לתפקודים האוטומטיים והאוטונומיים של הגוף.

השכבה השנייה והצ'קרה השנייה משויכות באופן כללי להיבטים הרגשיים של בני האדם. אלה הם הכלים שבאמצעותם אנו חיים את חיי הרגש שלנו ואת תחושותינו.

השכבה השלישית משויכת לחיי השכל שלנו ולחשיבה קווית. הצ'קרה השלישית משויכת לחשיבה קווית.

השכבה הרביעית, המשויכת לצ'קרת הלב, היא הכלי שבאמצעותו אנו אוהבים, לא רק את בני-זוגנו, אלא גם את האנושות בכללותה. הצ'קרה הרביעית היא הצ'קרה המבצעת את חילופי אנרגיית האהבה.

השכבה החמישית היא השכבה המשויכת לרצון הגבוה, הקשור יותר לרצון האלוהי. הצ'קרה החמישית משויכת לכוחה של המילה, לדיבור המביא דברים לידי קיום, להקשבה ולנטילת אחריות למעשינו.

השכבה השישית והצ'קרה השישית משויכות לאהבה שמימית. זוהי אהבה המשתרעת מעבר לטווח האהבה האנושי, והכוללת בחובה את כל החיים. היא זו שמתחייבת לדאגה ולסיוע לשם שמירה על החיים וטיפוחם באשר הם. היא הרואה בכל צורות החיים ביטויים יקרי ערך של האלוהות.

השכבה השביעית והצ'קרה השביעית משויכות לתבונה, לידיעה ולתכלול הגבוהים של הטבע הרוחני והפיסי שלנו.

באופן זה קיימים במערכת האנרגטית שלנו מיקומים ייחודיים לתחושות, רגשות, מחשבות, זיכרונות ולהתנסויות אחרות שאינן פיסיות, ואשר עליהן אנו מדווחים לרופאים ולמטפלים שלנו. הבנת האופן שבו התסמינים הפיסיים שלנו קשורים למיקומים אלה תסייע לנו להבין את טבען של מחלות שונות, וגם את טבעם של הבריאות והחולי. כך יכול חקר ההילה לשמש כגשר בין הרפואה המסורתית לבין תחומי הריפוי הפסיכולוגיים.

חסימות אנרגיה ומערכות הגנה בהילה

לאחר צפייה בחסימות שונות בשדות האנרגיה של אנשים רבים, התחלתי לסווג אותן לטיפוסיות. מצאתי שישה טיפוסים כלליים של חסימות. התחלתי גם להבחין כי אנשים משתמשים בשדות שלהם באופן הגנתי כדי לגונן על עצמם מפני חוויות בלתי נעימות מדומיינות. הם מארגנים את מכלול השדות ההילתיים שלהם לפעול באופן שאני מכנה בשם מערכת הגנה אנרגטית.

הבה נתבונן תחילה בשישה טיפוסי החסימות האנרגטיות שבהם הבחנתי.

טיפוסים של חסימות אנרגיה

חסימת "להג" נובעת מדיכוי עצמי של הרגשות והאנרגיה עד שהם חדלים מלזרום ומביאים להצטברות של נוזלי הגוף באותו האזור. הגוף נוטה ליצור נפיחוּת באזור זה. חסימה זו מאופיינת בדרך כלל ברמה נמוכה יחסית של אנרגיה המיוחסת בדרך כלל לייאוש. אם חסימה זו מתמשכת, עשויות לנבוע ממנה מחלות כמו דלקת המעי הגס [קוליטיס] או תעוקת הלב [אנגינה פקטוריס]. צבע החסימה הוא בדרך כלל אפור-כחול. התחושה שלה היא דביקה וכבדה, כמו ליחה. קיים שם גם כעס, בדרך כלל מן הסוג המטיל אשמה. האדם איבד תקווה ומרגיש חסר-ישע. לדוגמה, אישה שוויתרה על הקריירה שלה למען חיי נישואין בלתי מאושרים פיתחה חסימה מסוג זה. כעת, בשנות החמישים שלה, היא לא ראתה אפשרות לשוב לעולם העסקים ולפתוח בקריירה חדשה. במקום זאת, היא הטילה את האשם בסבל על בעלה. היא דרשה מבנותיה לעשות את אשר היא לא עשתה מעולם. היא ניסתה לחיות את חייה באמצעותן, וכמובן שהדבר לא עלה בידה.

חסימת "הדחיסה", הדוחקת את הרגשות, מכילה לעומת זאת כמות רבה של זעם מצטבר, כמו הר-געש. היא אדומה-כהה בצבעה, והחזות שלה מאיימת על הצופה, אשר אינו מעוניין, בדרך כלל, להיות נשוא-ההתפרצות של הר-הגעש. חסימה אנרגטית זו גורמת בדרך כלל לצבירה של שומן או שרירים באותו האזור. אם דחיסה זו נמשכת לאורך זמן ארוך דיו, היא עשויה להוביל למצבים כמו מחלה דלקתית באגן. האדם מודע בדרך כלל לזעם, ומרגיש לכוד, כיוון ששחרור הזעם קשור אצלו להשפלה. …

"שריון הקשקשים" הוא חסימה יעילה, בכך שהוא מסייע לאדם להימנע מרגשות, במיוחד מפחד, באמצעות הזזה מהירה של החסימות במצבים הדורשים ממנו התמודדות, הן בחיים והן בטיפול. לדוגמה, אם המטפל מנסה להסיר חסימה באמצעות תרגול או עיסוי עמוק, החסימה פשוט תעבור לחלק אחר של הגוף. בניגוד לסוגי חסימות אחרים, סוג זה נוטה פחות לפיתוח של מחלות. הכל ייראה נפלא בחייו של מטופל זה. הוא יצליח בעולם, יהיו לו חיי נישואין "מושלמים" וילדים לדוגמה, אך תהיה לו תחושה עמומה שמשהו חסר. הוא יהיה מסוגל לשאת רגשות עמוקים רק למשך זמן קצר, בטרם ינסה לחמוק מהם. בסופו של דבר, הוא ייצור, מן הסתם, מצב כלשהו של משבר בחייו, במטרה לפרוץ לתוך הרגשות העמוקים שלו. משבר זה עשוי ללבוש כל צורה שהיא, כמו מחלה פתאומית, תאונה או פרשת-אהבה.

"שריון הלוחות", הנראה באיור 12-2ד', אוצר סוגים שונים של רגשות באמצעות הקפאתם. הם אחוזים במקומם סביב הגוף באמצעות שדה של מתח כללי מוגבר. יעילותה של חסימה זו בכך שהיא מסייעת לאדם לבנות חיים מסודרים היטב במישור החיצוני. הגוף יהיה בנוי יפה; השרירים יהיו קשים בדרך כלל. במישור האישי, החיים לא יהיו מספקים ביותר, כיוון ששריון הלוחות מצמצם ביעילות את כל הרגשות לאפס. הוא יוצר מתח גבוה בכל הגוף, העשוי לגרום לכמה סוגים שונים של מחלות: כיבים במערכת העיכול כתוצאה מעבודת-יתר, או בעיות לב, הנובעות מכך שהאדם "דוחף" חזק בחיים ללא סיפוק אישי.