החיפוש הסוער אחר העצמי – מרקם הוצאה לאור

החיפוש הסוער אחר העצמי

החיפוש הסוער אחר העצמי - מדריך לצמיחה אישית דרך משבר נפשי
כריסטינה וד"ר סטניסלב גרוף
The Stormy Search for the Self - A Guide to Personal Growth through Transformational Crisis
Christina and Dr. Stanislav Grof
פרטי ההוצאה:
מס' עמודים: 286
שנת הוצאה: 2009
מחיר קטלוגי: 84 ₪
מחיר שלנו: 67 ₪
הוסף לסל

הבנת מצבי חירום רוחניים והתמודדות עמם

התעוררות רוחנית מתרחשת אצל מספר גדל והולך של אנשים והיא כרוכה בהתמרה אישית עמוקה. עבור רבים, שינויים אלה הדרגתיים ועוברים יחסית בקלות. אולם בעבור אחדים, אלה יכולים להפוך ללא התראה לשינויים כה מהירים, עוצמתיים ומטלטלים, עד שהם גורמים למבוכה, בלבול, מצוקה נפשית ופיסית – למשבר.

אם מאפשרים למצבי חירום רוחניים אלה למצות את עצמם, על ידי מתן ביטוי חווייתי לתופעות השונות שעשויות להתעורר, החכמה הטבעית העמוקה הטבועה בהם תוביל את האדם אל ריפוי ספונטני. זה תהליך שעשוי להוביל גם לתזוזה רדיקלית בערכים ולמודעות עמוקה לממדים המיסטיים של הקיום. "התוצאה האופיינית להתנסויות אלה … היא עלייה ניכרת בתחושת הרווחה הרגשית והגופנית, התחזקות הכוח האישי ותחושת העצמאות, רגשות של חיבור עמוק אל הטבע והיקום, ותחושת שייכות לחברה הסובבת."

"מצבי חירום רוחניים מעבירים לאדם מסר מעמיק: הוא יכול להתייסר במשברי הכאוס, להגיע אל הסף ולגווע, לעבור את חוויית הכיליון המוחלט, ובכל זאת להגיח משם כשהוא מרגיש כי התרפא, נולד מחדש, התמלא עלומים והוא חזק משהיה לפני כן. מודעות זו מפחיתה מאוד את הפחד מהמוות, ומגבירה באדם את יכולתו ליהנות מחייו. "

לרוע המזל, רוב העוסקים בטיפול נפשי מסורתי אינם מכירים בפוטנציאל החיובי של משברים אלה; הם תכופות רואים אותם כביטוי למחלת נפש ומטפלים בהם באמצעים מדכאים – תוויות מכתימות, תרופות מדכאות ובמקרים רבים – אשפוז.

בספר זה, כריסטינה וד"ר סטניסלב גרוף, בעלי הסמכות הבולטים בעולם במה שקשור לטיפול אלטרנטיבי במשברי התמרה, מסתמכים על שנים של התנסות אישית ומקצועית עם מצבי חירום רוחניים טראומתיים: הם חוקרים אותם לסוגיהם, עורכים הבחנה בינם לבין הפרעות פסיכיאטריות, מציעים דרכי טיפול לאדם שחווה אותם וקווים מנחים לסביבתו הקרובה, וממליצים על גישה מאפשרת למטפלים מקצועיים בתחום בריאות הנפש.

החיפוש הסוער אחר העצמי הוא ספר חיוני עבור אלה שמתנסים או התנסו במשבר מסוג זה, עבור בני משפחה וחברים ועבור אנשי מקצוע בתחום. זהו גם מדריך בעל ערך רב לכל מי שעובר התעוררות רוחנית וחקירה עצמית, שהתנסויותיו אמנם פחות טראומתיות, אך עשויות לעתים להיות מביכות או מבלבלות.

ד"ר סטן גרוף, פסיכיאטר בהכשרתו, הוא ממייסדי הפסיכולוגיה הטרנספרסונלית. יחד עם אשתו כריסטינה, הוא פיתח תהליך בשם נשימה הולוטרופית, שיטה יעילה לטיפול במצבי חירום רוחניים, המדמה מצבים כאלה ומשחררת אותם.